עונת הספורט: קונים טלוויזיה חדשה? זה המיקום המושלם עבורה בסלון

גודל המסך, המרחק מהכורסה, זווית הצפייה, התאורה ואפילו האקוסטיקה החדר – אלה הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמכניסים טלוויזיה חדשה הביתה. מדריך

פורסם בתאריך 07/07/2024

גודל המסך, המרחק מהכורסה, זווית הצפייה, התאורה ואפילו האקוסטיקה החדר – אלה הפרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמכניסים טלוויזיה חדשה הביתה. מדריך

הקיץ הזה עמוס באירועי ספורט מלהיבים, בהם האולימפיאדה בפריז, טורניר היורו, אליפות ווימבלדון והטור דה פראנס. עבור רבים, זאת סיבה מספיק טובה לקנות טלוויזיה חדשה להיצמד אליה. אבל איך הופכים את הצפייה המתוחה על הכורסה לאיכותית יותר?

למעשה, גם אם אתם לא חובבי ספורט, בבתים רבים מסך הטלוויזיה הוא מרכז הסלון, ולעתים קרובות האלמנט המרכזי שסביבו אנחנו מעצבים את המרחב המשפחתי כולו. אז לא משנה מה הסיבה בגינה החלטתם להצטייד בטלוויזיה חדשה, קבלו את המדריך השלם למיקום הטלוויזיה בסלון.

  1. הגודל כן קובע

זה אמנם לא מדע מדויק – יש צופים שאוהבים לצפות במסך מקרוב ולהרגיש כמו בקולנוע, ויש מי שמעדיפים לתפוס מרחק מהטלוויזיה – אבל כלל האצבע הוא להכפיל את גודל המסך באינצ’ים (אורך אלכסון המסך) ב-1.2 כדי לקבל את המרחק האופטימלי בין החלק הקדמי של הכורסה למסך. למשל, טלוויזיה בגודל 55 אינץ’ יש למקם במרחק של 1.7 מטרים (66 אינץ’), ואילו מסך בגודל 85 אינץ’ כדאי להרחיק 2.6 מטרים מהכורסה.

השיטה הזו עובדת גם הפוך: כדי לבחור גודל מסך המתאים סלון שלכם, מדדו את המרחק שבין הכורסה לקיר עליו תרצו למקם את הטלוויזיה, המירו לאינצ’ים וחלקו ב-1.2.

  1. ישר ולעניין

הזווית שבה מוצבת הכורסה בסלון משפיעה גם היא על איכות הצפייה. מומלץ למקם את הכורסה ישירות מול המסך לצפייה אופטימלית. אנחנו לא מצפים שתמדדו עם סרגל אבל קחו בחשבון שהטיית הראש ביותר מ-15 מעלות כלפי מעלה או מטה, או יותר מ-40 מעלות שמאלה או ימינה, מעידה על כך שהמסך ממוקם בצורה לא אופטימלית.

  1. עיניים במרכז

במקרים רבים גובה הטלוויזיה נקבע לפי אילוצים אבל אל תזלזלו בחישוב נכון של גובה המסך. כדי לחסוך כאבי גב וצוואר, כאבי ראש ואפילו כאבי עיניים, שעלולים להיגרם, ההמלצה היא להעדיף את נוחות הצפייה על שיקולים אסתטיים.

הגובה הסטנדרטי להתקנה של מסך הוא בין 80 ל-90 סנטימטר מהרצפה, אבל לפני שאתם מתחילים לקדוח בקיר, בדקו שמנח הצפייה שלכם תואם את התכנון. שבו על הכורסה ובדקו שהעיניים שלכם במרכז המסך או מעט נמוך יותר. השיטה המקובלת לבצע את הבדיקה היא לחלק את המסך לשלוש רצועות לרוחב, וליישר מבט עם הקצה העליון של השליש התחתון.

  1. רואים את האור

השתדלו להימנע ממקור אור חזק שמופנה ישירות למסך. אם זה אור טבעי הבוקע מחלונות גדולים או גופי תאורה חזקים שעלולים לגרום לסנוור על המסך ולהפריע לחוויית הצפייה שלכם. כדי לנטרל את השתקפות האור על המסך, עדיף למקם את הטלוויזיה כך שלא תשבו עם הגב למקור האור. אם זה לא אפשרי, התקינו וילונות או תריסים שיחסמו את מקור האור בזמן הצפייה.

  1. מה נשמע?

חוויית הצפייה מושפעת במידה רבה גם מאיכות הסאונד, במיוחד באירועי ספורט מרגשים כשהקהל צוהל והפרשנים מדברים ללא הפסקה. לכל סלון יש מאפיינים ייחודיים, ולכן אין כלל אצבע למיקום אופטימלי של המסך אבל יש כמה גורמים שמשפיעים על איכות הסאונד וחשוב לקחת בחשבון:

  • צורת החדר – בחדר מלבני תשמעו את הסאונד טוב יותר מאשר בחדר בצורת ריבוע.
  • גודל החדר – בחדר גדול מדי או בחלל עם פתחים רבים, הסאונד נוטה להתפזר.
  • החומרים שבחדר – הקירות, אריחי הרצפה ומשטחים אחרים יכולים להחזיר ולהגביר את עוצמת הקול, אבל גם לעוות אותו.
  • ריהוט ואקססוריז – כריות, שטיחים, וילונות ומדפי ספרים עשויים לספוג את גלי הקול ולרכך את הסאונד.

סיימתם לערוך את החישובים? עכשיו נותר לכם רק לבחור טלוויזיה ולהרים רגליים לפני שמתחיל המשחק.


אולי יעניין אתכם גם: