מארחים בסלון קטן? כך תיצרו אווירה מרווחת

גם בדירה קטנה תוכלו לארח ברוחב לב ובהנאה, כל מה שצריך זה קצת תכנון ויצירתיות. כך תהפכו את הסלון הקטן שלכם למרחב אירוח מושלם

פורסם בתאריך 29/08/2024

מארחים בסלון קטן? כך תיצרו אווירה מרווחת

כמה פעמים עשיתם הכול כדי לחמוק מאירוח בחג, או שסירבתם להזמין את כל החברים בעזרת מגוון תירוצים – רק בגלל שנדמה לכם שהסלון שלכם לא גדול מספיק? אל דאגה! עם קצת יצירתיות ותכנון, תוכלו להפוך את הסלון הקומפקטי שלכם למרחב אירוח מזמין ופונקציונלי, שאפשר לבלות בו כמה שעות איכותיות עם כל מי שאוהבים.

הושיבו את האורחים בכל מקום

כשמתכננים סידור ישיבה בחלל מצומצם, כדאי להשתמש בפריטים רב-תכליתיים וקלי משקל שניתן לנייד בקלות, כגון כיסאות מתקפלים, פופים, ספסלי ישיבה קטנים והדומים. המפתח הוא לשמור על גמישות, כך שתוכלו להוסיף מקומות ישיבה בקלות בהתאם למספר האורחים ברגע שהם מגיעים, ובכל נקודה שמתפנית במרחב.

הישענו על הקירות

לפעמים אנחנו שוכחים את הקירות שעוטפים את חלל האירוח, ולכן כדאי לנצל אותם כראוי. התקינו מדפים או יחידות אחסון תלויות שייפנו לכם שטח רצפה יקר, וגם יספקו לכם משטחים נוספים להניח עליהם משקאות, חטיפים או נרות. התקנת מראה גדולה על הקיר מייצרת אשליה של חלל גדול ומרווח יותר.

טשטשו את הגבול בין הפנים לחוץ

אם לדירתכם צמודה מרפסת או גינה – נצלו אותם. פתחו את דלתות הגישה המובילות אליהן וצרו מעבר זורם ונגיש בין הסלון לחוץ כדי להגדיל את המרחב. ודאו שדבר לא חוסם את המעבר, ודאגו כמובן שלאורחים יש אפשרות להתרווח וליהנות גם בפנים וגם בחוץ.

שמרו על לוח זמנים גמיש

שעת הגעה מדויקת עלולה ליצור עומס וצוואר בקבוק שאתם מנסים להימנע ממנו בסלון קטן. במקום שעה ספציפית, קבעו טווח הגעה ואפשרו לאורחים להגיע באופן מדורג. אם מדובר במסיבה, תאמו את הרמת הכוסית או כיבוי הנרות למחצית האירוע וכך תוכלו להגדיל משמעותית את טווח ההגעה.

פזרו את הכיבוד במרחב

בחלל קטן עדיף להימנע משולחן אוכל גדול וגדוש, שסביבו יכול להיווצר פקק תנועה. במקום זאת, הניחו את המאכלים והמשקאות באזורים שונים; על השידה ליד דלת הכניסה, למשל, תוכלו להציע קוקטיילים שמתאימים לקבלת פנים, על שולחן הקפה ניתן להניח קעריות עם פיצוחים ופירות ועל שולחן קטן להציע מנות שאפשר לקחת במהירות ולאכול בעמידה תוך כדי שיחה. פיזור הכיבוד במרחב מעודד את האורחים לנוע ומעניק תחושה מרווחת ודינמית יותר. אם המטבח צמוד לסלון, הפכו את השיש למשטח הגשה וצרו גשר בין החללים כך שהמטבח יהפוך לחלק ממרחב האירוח.

צרו חלל נפרד לילדים

אם המוזמנים שלכם מגיעים בהרכב מלא, הכולל ילדים, מומלץ לארגן עבורם אזור פעילות בחדר נפרד, עם פופים צבעוניים ונוחים, משחקי קופסה, קונסולת משחקים וכל מה שיעסיק אותם הרחק מהסלון. כך תורידו את מפלס הצפיפות, הבלגן והרעש בסלון, וגם תאפשרו לאורחים הבוגרים שלכם ליהנות ברוגע.


אולי יעניין אתכם גם: